Om oss

Innkjøpsforeningen er en uavhengig, partipolitisk nøytral og ideell medlemsorganisasjon. Foreningen har sitt virke i Bergensområdet.

Foreningen ble stiftet i 1917 og har bestått uavbrutt siden, under skiftende navn. På foreningens årsmøte i 2018 ble det besluttet å bryte tilknytningen til det landsomfattende forbundet NIMA - Norsk Forbund for Innkjøp og Logistikk og fortsette virksomheten som en frittstående forening under navnet Innkjøpsforeningen.

Foreningens formål fremgår av vedtektenes paragraf 2:

Foreningens formål er å fremme innkjøpsfaget i privat- og offentlig virksomhet.

Foreningen skal fremme sitt formål gjennom å arrangere – alene eller i samarbeid med andre – innkjøpsfaglige kurs, konferanser og seminarer.

Foreningen skal også arbeide for å være en arena hvor medlemmer og andre kan bygge faglige- og sosiale nettverk.

Foreningens vedtekter

Foreningens aktiviteter i et normalår:

Januar: Frokostseminar

Februar: Årsmøte og torskemiddag